Month Flat Week Day
Date: Tuesday, May 04, 2021 11:00 am

Practical ways to address gender-related risks at your organization
May 4th at 11 ET (9 a.m. El Salvador time)
Languages: Spanish with English interpretation.

This webinar will explore how FSPs can better meet the needs of female employees and customers. Dimension 2 of the Universal Standards focuses on leadership's role in creating a culture of commitment to SPM. We will hear from two FSPs who have made this a priority. In collaboration with Grameen Foundation, CREDICAMPO of El Salvador and ODEF Financiera of Honduras participated in a training and a rapid assessment that focused on gender-related risks and opportunities. Executives from these organizations will discuss how the training and assessment influenced both internal staff management and their attention to client needs, with emphasis on female and other vulnerable clients. Participants will gain new ideas for evaluating and addressing gender-related risks at their own institutions.

To join the webinar, click here.

________________________________________________________________________________________________________________________________

Formas prácticas de abordar los riesgos relacionados con el género en su organización
4 de mayo a las 11 ET (9 a.m. hora de El Salvador)
Idiomas: español con interpretación al inglés.

Este webinar explorará cómo los proveedores de servicios financieros pueden satisfacer mejor las necesidades de las empleadas y los clientes. La Dimensión 2 de los Estándares Universales se enfoca en el rol del liderazgo en la creación de una cultura de compromiso con la GDS. Escucharemos a dos proveedores de servicios financieros que han hecho de esto una prioridad. En colaboración con la Fundación Grameen, CREDICAMPO de El Salvador y ODEF Financiera de Honduras participó en una capacitación y una evaluación rápida que se enfocó en los riesgos y oportunidades relacionados con el género. Ejecutivos de estas organizaciones discutirán cómo la capacitación y la evaluación influyeron tanto en la gestión del personal interno como en su atención a las necesidades del cliente, con énfasis en las mujeres y otros clientes vulnerables. Los participantes obtendrán nuevas ideas para evaluar y abordar los riesgos relacionados con el género en sus propias instituciones.

Para unirse al webinar, haga clic aquí.